Tuesday, December 25, 2007

hikmah..itu

Kini aku mengerti...

Mengapa itu semua datang tiba-tiba

Supaya aku meningkatkan ibadah pada-Nya

Seberapa sering aku membaca ayat-ayat-Nya?

Seberapa sering aku mengkaji dan melihat keindahan ciptaan-Nya lebih dalam?

Seberapa dalam aku telah memaknai hidup ini?

Seberapa seringnya ku bersyukur akan nikmat-Nya?

Seberapa ikhlasnya aku melakukan sesuatu kepada sesama makhluk-Nya?

Seberapa teguhnya aku berada di jalan-Nya?

Seberapa...

Kali ini ku dicoba dalam bentuk rezeki

Nb: Thx for my dearest friend... yang dah ngingetin...

Ikutin kata hati n ningkatin ibadah supaya jelas tanda dari Allah. Coz.. this is a big decision...! efeknya bertahun-tahun ke depan...bukan main2.

Yoi..mudah2an sebelum tanggal 7 Januari 2008 dah ada pencerahan..

Bismillahirrahmanirrahim...

No comments:

Google